Zo 3 juli
Zeilen en lopen op de zeebodem
Zeilen met een prachtige platbodem van de Historische Zeilvaart Harlingen, droogvallen op een wadplaat en daar met een gids van de Waddenvereniging onderzoeken wat er allemaal leeft in en op het wad. Dit is de eerste van een reeks dagtochten. Kijk in de agenda voor alle tochten.

Aanmelden kan via www.historischezeilvaart.nl
Zo 24 juli
Wadlooptocht Rottumeroog
Rottumeroog: het meest oostelijke en onbewoonde eiland, nog net in Nederland. Dit jaar bieden wij een gezamenlijke excursie van de Waddenvereniging en de vereniging de Vrije Wadlopers aan. Deze excursie brengt je in de buurt van het eiland Rottumeroog, dat vanwege de kwetsbare natuur permanente bescherming geniet.
Ma 1 augustus
Voedsel zoeken bij laag water
Tijdens deze excursie ga je met een beroepsvisser mee het wad op, in een zodiac! We gaan oesters rapen en we zetten een net uit waarmee we bot en harders proberen te vangen. De vangst gaat mee en daarvan bereiden we een heerlijke maaltijd!

Bezoek de webshop

Bij de kleding in de webshop van de Waddenvereniging staat duurzaamheid voorop. De kleren zijn dan ook gemaakt van speciale vezels, verkregen uit gerecycleerde spijkerbroeken. Ook de ontwerpen zijn speciaal, zoals deze visserstrui naar oud Harlings model, en daarmee helemaal van deze tijd! Met een aankoop in de winkel steun je een speciaal project of ons werk in het algemeen.

Naar de webwinkel >

Doe mee!

Al vijftig jaar staan we op de bres voor de Wadden. Sinds

2009 is de Waddenzee Werelderfgoed. Maar nog steeds heeft