Doe met ons mee

Een boortoren voor de kust van Schiermonnikoog? Dat nooit!
Teken de petitie of
 word lid.

Ma 1 augustus
Voedsel zoeken bij laag water
Tijdens deze excursie ga je met een beroepsvisser mee het wad op, in een zodiac! We gaan oesters rapen en we zetten een net uit waarmee we bot en harders proberen te vangen. De vangst gaat mee en daarvan bereiden we een heerlijke maaltijd!
Wo 6 juli t/m 31 augustus
Excursies Texel en Terschelling
In de maanden juli en augustus is er een uitgebreid excursieprogramma op Texel en Terschelling. Deze excursies worden gegeven door onze enthousiaste vrijwilligers van de Werkgroep Excursies (WEX) en tonen een glimlach op ieders gezicht. Ga naar www.waddenvereniging.nl/excursies voor het programma.
vr 23 t/m 25 september
WaddenWerkWeekend 2016
Het laatste weekend van september is het weer zo ver. We reizen af naar Terschelling voor het WaddenWerkWeekend. Hier wordt wederom nuttig werk in en voor de natuur gecombineerd met muziek, lekker eten en gezelligheid!

Bezoek de webshop

Bij de kleding in de webshop van de Waddenvereniging staat duurzaamheid voorop. De kleren zijn dan ook gemaakt van speciale vezels, verkregen uit gerecycleerde spijkerbroeken. Ook de ontwerpen zijn speciaal, zoals deze visserstrui naar oud Harlings model, en daarmee helemaal van deze tijd! Met een aankoop in de winkel steun je een speciaal project of ons werk in het algemeen.

Naar de webwinkel >

Meer

Winnaar Wadden Award 2016
Op 25 juni was de finale van Jouw Idee voor de Waddenzee. In Leeuwarden presenteerden de finalisten hun voorstel voor een beter werelderfgoed. Lees hier wie de winnaar is.
De reis van een aal
Van de Sargassozee in de westelijke Atlantische oceaan naar Nederland...de Europese aal is een echte kilometervreter! De Zoological Society of London maakte een leuk filmpje over de reis van de Europese Aal.
Zeehonden: schattig of akelig?
Al jaren worden er langs de Britse kust dode zeehonden gevonden met spiraalvormige verwondingen rondom het lichaam. Tot kort werd met de vinger gewezen naar schroeven van schepen. Een recent onderzoek heeft aangetoond dat deze verwondingen een andere aard hebben.