Waddenvereniging jubileum50 Jaar Waddenvereniging

Genoeg reden tot feest! Terwijl men in 1965 nog van plan was om de Wadden in te polderen, werd de Waddenzee in 2009 uitgeroepen tot UNESCO Werelderfgoed.  De kroon op ons werk. In het jubileumprogramma onder andere: een reünie op het wad, een boek over het wad en de vereniging en een bijzondere reizende theatervoorstelling over het wad aan het wad.

Programma en informatie >

Za 13 juni
Werelderfgoedweekend Een kijk in de visfuik
Tijdens het Werelderfgoedweekend biedt Jaap Vegter van de Stichting Geïntegreerde Visserij de unieke kans om een kijkje te nemen bij een traditionele visfuik. De werelderfgoedgids vertelt wat het wad zo bijzonder maakt. Ook op zondag is er een excursie.
Zo 21 juni
Midzomernacht wadwandeling
Vier de zomerzonnewende midden op het wad! Met het sfeervolle schip de MS Petra maken we een mooie vaartocht over de Waddenzee. We vallen droog in de buurt van Griend en struinen over een zandplaat. De Werelderfgoedgids vertelt hoe de planten en dieren leven volgens het natuurlijke ritme van dag en nacht. Een aanrader voor gezinnen met kinderen!
za 12 t/m 13 september
Van dam tot geen damloop
De Waddenvereniging bestaat 50 jaar! Dat willen we vieren met iedereen die aan dat succes een bijdrage leverde. En hoeveel mooier kan dat dan met een wadlooptocht naar Ameland. De plek waar het allemaal begon. Hier waren de dammen gepland die de aanleiding vormden voor de oprichting van de Waddenvereniging!

Webwinkel

We ontvangen al jaren vele vragen over het Waddenvereniging T-shirt van weleer. Met deze hang naar vroeger in ons achterhoofd hebben we besloten om in het jubileumjaar een mooi retro T-shirt te ontwikkelen met onze nieuwe leus ‘Wijs met de Waddenzee’. Met de aankoop van het T-shirt steun je direct het Werelderfgoed Waddenzee. Zo zie je er goed uit en help je direct met het behoud van dit mooie stuk natuur.

Doe mee!

Al vijftig jaar staan we op de bres voor de Wadden. Sinds

2009 is de Waddenzee Werelderfgoed. Maar nog steeds heeft
ze actieve beschermers nodig. Zo kun je meedoen:

Steun een van onze projecten >>

Word lid, bedrijfslid of donateur >>

Steek als vrijwilliger de handen uit de mouwen >>

Blijf op de hoogte met de nieuwsbrief, Facebook en Twitter