Waddenvereniging jubileum50 Jaar Waddenvereniging

Genoeg reden tot feest! Terwijl men in 1965 nog van plan was om de Wadden in te polderen, werd de Waddenzee in 2009 uitgeroepen tot UNESCO Werelderfgoed.  De kroon op ons werk. In het jubileumprogramma onder andere: een reünie op het wad, een boek over het wad en de vereniging en een bijzondere reizende theatervoorstelling over het wad aan het wad.

Programma en informatie >

Ma 24 augustus
Yoga op de wadplaat
Het waddengebied is voor veel mensen de beste plek om op adem te komen en je weer op te laden. Zoveel rust en ruimte vind je nergens anders in Nederland. Een onbewoonde wadplaat midden in het Werelderfgoed Waddenzee is daarmee de perfecte locatie voor deze wel heel bijzondere yogasessie. Voor nieuwe energie en een heerlijk ontspannen gevoel.
za 12 t/m 13 september
Van dam tot geen damloop
De Waddenvereniging bestaat 50 jaar! Dat willen we vieren met iedereen die aan dat succes een bijdrage leverde. En hoeveel mooier kan dat dan met een wadlooptocht naar Ameland. De plek waar het allemaal begon. Hier waren de dammen gepland die de aanleiding vormden voor de oprichting van de Waddenvereniging!
vr 25 t/m 27 september
WaddenWerkWeekend 2015
Wil jij zomer feestelijk afsluiten? Heb je zin in een actief weekend op het strand op het prachtige Terschelling en wil je bijdragen aan een schoner milieu en een troepvrij strand? Schrijf je dan nu in voor het WaddenWerkWeekend 2015! Het laatste weekend van september staat, zoals elk jaar, weer in het teken van handen uit de mouwen, een schoon strand en natuurlijk veel muziek en gezelligheid.

Webwinkel

We ontvangen al jaren vele vragen over het Waddenvereniging T-shirt van weleer. Met deze hang naar vroeger in ons achterhoofd hebben we besloten om in het jubileumjaar een mooi retro T-shirt te ontwikkelen met onze nieuwe leus ‘Wijs met de Waddenzee’. Met de aankoop van het T-shirt steun je direct het Werelderfgoed Waddenzee. Zo zie je er goed uit en help je direct met het behoud van dit mooie stuk natuur.

Doe mee!

Al vijftig jaar staan we op de bres voor de Wadden. Sinds

2009 is de Waddenzee Werelderfgoed. Maar nog steeds heeft
ze actieve beschermers nodig. Zo kun je meedoen:

Steun een van onze projecten >>

Word lid, bedrijfslid of donateur >>

Steek als vrijwilliger de handen uit de mouwen >>

Blijf op de hoogte met de nieuwsbrief, Facebook en Twitter