Za 25 juni
Finale Jouw Idee voor de Waddenzee
Op deze feestelijke dag (gehouden in het weekend dat Werelderfgoed Waddenzee haar 7e verjaardag viert) pitchen de finalisten hun ideeën. Vervolgens kiest zowel de jury als het aanwezige publiek welke twee finalisten een Award hebben verdiend. Op het programma staat bovendien een lezing van Kim van Nieuwaal en een gratis lunch. Aanmelden kan via www.jouwideevoordewaddenzee.nl
Zo 17 juli
Doe eens Wad in het Werelderfgoed
Doe eens Wad in het werelderfgoed is een unieke tocht waarbij je iets concreets doet aan het afvalprobleem in de Waddenzee. We gaan zeilen en droogvallen op zandplaat Het Rif. Na een stevige biologische waddenlunch is het tijd voor het jutten van (plastic)afval.
Zo 24 juli
Wadlooptocht Rottumeroog
Rottumeroog: het meest oostelijke en onbewoonde eiland, nog net in Nederland. Dit jaar bieden wij een gezamenlijke excursie van de Waddenvereniging en de vereniging de Vrije Wadlopers aan. Deze excursie brengt je in de buurt van het eiland Rottumeroog, dat vanwege de kwetsbare natuur permanente bescherming geniet.

Bezoek de webshop

Bij de kleding in de webshop van de Waddenvereniging staat duurzaamheid voorop. De kleren zijn dan ook gemaakt van speciale vezels, verkregen uit gerecycleerde spijkerbroeken. Ook de ontwerpen zijn speciaal, zoals deze visserstrui naar oud Harlings model, en daarmee helemaal van deze tijd! Met een aankoop in de winkel steun je een speciaal project of ons werk in het algemeen.

Naar de webwinkel >

Doe mee!

Al vijftig jaar staan we op de bres voor de Wadden. Sinds

2009 is de Waddenzee Werelderfgoed. Maar nog steeds heeft