di 12 januari t/m 23 februari
Serie winterlezingen over beheer bij Ecomare
In januari en februari organiseert Ecomare een serie winterlezingen binnen het thema 'beheer'. Op vier dinsdagavonden wordt dit thema van verschillende kanten belicht. Di 9 februari gaat Arjan Berkhuysen in op de toekomst van het waddengebied. Meer info: www.ecomare.nl
vr 26 t/m 28 februari
Ga mee Naar de wildernis
Wadden-filmweekend in de mooiste bioscoop van Nederland - op Vlieland. Een samenwerking van Waddenvereniging, Podium Vlieland en Roots Magazine. Een weekend lang kun je onder de noemer Naar de wildernis weer genieten van een zestal speelfilms en documentaires waarin de mens het opneemt tégen of juist in harmonie samenleeft mét de natuur.

Webwinkel

Van de plannen tot inpoldering, de oproep van een 16-jarige jongen dat juist niet te doen tot het uitroepen tot Werelderfgoed, Kester Freriks schreef de geschiedenis van een halve eeuw Wadden en Waddenvereniging. Aan de hand van verhalen van tal van betrokkenen schetst hij een omslag in het denken over de Waddenzee in het bijzonder en de natuurbescherming algemeen. Enthousiame, liefde en visie, maar ook conflicten komen aan bod. De kleuren van het wad. Van bedreigde zee tot Werelderfgoed is geïllustreerd met historische kaarten, foto’s en archiefmateriaal uit het bezit van de Waddenvereniging.

Doe mee!

Al vijftig jaar staan we op de bres voor de Wadden. Sinds

2009 is de Waddenzee Werelderfgoed. Maar nog steeds heeft
ze actieve beschermers nodig. Zo kun je meedoen:

Steun een van onze projecten >>

Word lid, bedrijfslid of donateur >>

Steek als vrijwilliger de handen uit de mouwen >>

Blijf op de hoogte met de nieuwsbrief, Facebook en Twitter