Waddenvereniging jubileum50 Jaar Waddenvereniging

Genoeg reden tot feest! Terwijl men in 1965 nog van plan was om de Wadden in te polderen, werd de Waddenzee in 2009 uitgeroepen tot UNESCO Werelderfgoed.  De kroon op ons werk. In het jubileumprogramma onder andere: een reünie op het wad, een boek over het wad en de vereniging en een bijzondere reizende theatervoorstelling over het wad aan het wad. Op onze verjaardag kijken we in een symposium naar de toekomst.

Programma en informatie >

za 12 t/m 13 september
Van dam tot geen damloop
De Waddenvereniging bestaat 50 jaar! Dat willen we vieren met iedereen die aan dat succes een bijdrage leverde. En hoeveel mooier kan dat dan met een wadlooptocht naar Ameland. De plek waar het allemaal begon. Hier waren de dammen gepland die de aanleiding vormden voor de oprichting van de Waddenvereniging!
Do 17 september
Navigatietocht astronomie
De Waddenzee is al heel lang een belangrijke vaarroute. Steden als Groningen en Amsterdam waren lange tijd alleen bereikbaar via de Waddenzee. Maar hoe vonden die zeevaarders hun weg? Leer zelf hun techniek aan boord van een 130 jaar oud zeilschip.
vr 25 t/m 27 september
WaddenWerkWeekend 2015
Wil jij zomer feestelijk afsluiten? Heb je zin in een actief weekend op het strand op het prachtige Terschelling en wil je bijdragen aan een schoner milieu en een troepvrij strand? Schrijf je dan nu in voor het WaddenWerkWeekend 2015! Het laatste weekend van september staat, zoals elk jaar, weer in het teken van handen uit de mouwen, een schoon strand en natuurlijk veel muziek en gezelligheid.

Webwinkel

Van de plannen tot inpoldering, de oproep van een 16-jarige jongen dat juist niet te doen tot het uitroepen tot Werelderfgoed, Kester Freriks schreef de geschiedenis van een halve eeuw Wadden en Waddenvereniging. Aan de hand van verhalen van tal van betrokkenen schetst hij een omslag in het denken over de Waddenzee in het bijzonder en de natuurbescherming algemeen. Enthousiame, liefde en visie, maar ook conflicten komen aan bod. De kleuren van het wad. Van bedreigde zee tot Werelderfgoed is geïllustreerd met historische kaarten, foto’s en archiefmateriaal uit het bezit van de Waddenvereniging.

Doe mee!

Al vijftig jaar staan we op de bres voor de Wadden. Sinds

2009 is de Waddenzee Werelderfgoed. Maar nog steeds heeft
ze actieve beschermers nodig. Zo kun je meedoen:

Steun een van onze projecten >>

Word lid, bedrijfslid of donateur >>

Steek als vrijwilliger de handen uit de mouwen >>

Blijf op de hoogte met de nieuwsbrief, Facebook en Twitter