Help een handje! Draai de geldkraan dicht voor waddengas

De Waddenvereniging roept internationale investeerders op geen geld meer te investeren in de winning van gas uit Werelderfgoed Waddenzee. Vier internationale bedrijven zijn van plan om extra aardgas te winnen onder of bij de Waddenzee. Het geld dat zij daarvoor nodig hebben, halen ze op bij grote investeerders uit Nederland en ver daarbuiten. Nog meer gas uit de bodem halen betekent meer risico’s voor de waddennatuur en meer klimaatverandering. Dat willen wij voorkomen door de geldkraan voor gaswinning dicht te draaien.

Stuur een mail, tweet, of zet een handje in op Facebook >

vr 29 april t/m 4 mei
(Groot)ouder en kind Zwerftocht
In de meivakantie biedt de Waddenvereniging samen met Zonnewind Zeilreizen speciaal voor (groot)ouders en kinderen een vijfdaagse zeiltocht aan. Vanuit de haven van Harlingen maken we een mooie zwerftocht over de Waddenzee naar de eilanden Terschelling, Vlieland, Texel of Ameland.
Wo 4 mei
Zeilen en lopen op de zeebodem
Zeilen met een prachtige platbodem van de Historische Zeilvaart Harlingen, droogvallen op een wadplaat en daar met een gids van de Waddenvereniging onderzoeken wat er allemaal leeft in en op het wad. Dit is de eerste van een reeks dagtochten. Kijk in de agenda voor alle tochten. Aanmelden www.historischezeilvaart.nl
Za 28 mei
ALV 2016
De Algemene Ledenvergadering van de Waddenvereniging vindt dit jaar plaats in Kornwerderzand op de Afsluitdijk, bij de plek voor de geplande Vismigratierivier. 's Ochtends bespreken we verenigingszaken en 's middags staat er een buitenprogramma gepland.

Van spijkerbroek tot visserstrui

Bij de kleding in de webshop van de Waddenvereniging staat duurzaamheid voorop. De kleren zijn dan ook gemaakt van speciale vezels, verkregen uit gerecycleerde spijkerbroeken. Ook de ontwerpen zijn speciaal, zoals deze visserstrui naar oud Harlings model, en daarmee helemaal van deze tijd! Met een aankoop in de winkel steun je een speciaal project of ons werk in het algemeen.

Bezoek de webwinkel >

Doe mee!

Al vijftig jaar staan we op de bres voor de Wadden. Sinds

2009 is de Waddenzee Werelderfgoed. Maar nog steeds heeft