Succesvol seizoen werkgroep excursies

Afgelopen weekend evalueerde de werkgroep excursies (WEX) van de Waddenvereniging seizoen 2013. Deze vrijwilligerswerkgroep die gedurende de zomer excursies verzorgt op Texel en Terschelling, bestaat uit zo’n zestig (overwegend) studenten met een passie voor het waddengebied. Zij kwamen bijeen in een groepsaccommodatie op stadslandgoed De Kemphaan in Almere van waaruit onder andere excursies naar natuurgebied Oostvaardersplassen en naar Stichting AAP werden ondernomen. Maar uiteraard stond het terug- en vooruitblikken centraal en kon geconcludeerd worden dat de werkgroep een geweldige prestatie heeft neergezet dit jaar.

Met onder andere 18 nieuwe leden binnen de werkgroep en een nieuwe verblijfslocatie op Texel was dit jaar sprake van de nodige vernieuwing. Na twee gedegen scholingsweekenden in het voorjaar was de complete werkgroep klaar voor een periode van negen weken excursies verzorgen. Waar op Texel bijna 2000 deelnemers verwelkomd werden, waren dit er op Terschelling zelfs ruim 2000. In totaal werden 2165 paar wadschoentjes verhuurd. Mooie aantallen! De vele bezoekers aan de eilanden genoten van prachtige wad- en sleepnetexcursies tijdens de zonovergoten zomer. De Waddenvereniging is apetrots op deze enthousiaste groep vrijwilligers, en het resultaat dat zij hebben bereikt. Hiermee heeft de werkgroep wederom een geweldige bijdrage geleverd aan de voorlichting over en de beleving van het gebied.
Foto: Henk Postma
Publicatiedatum: 14-11-2013
“Hier zie je nog een sterrenhemel!”