Vallende Sterrentocht Ameland

ligt ten oosten van de
nieuwe veerdam bij Nes,
aan de oude veerdam.

Een nacht om nooit te vergeten

Wanneer: Zaterdag 12 augustus, 19.00 - 00.00 uur
Vertrekpunt:

Ameland

Duur:  5 uur
Deelnemers: 30
Kosten:

•    Leden: € 49,-

•    Niet-leden: € 59,-
•    Kinderen t/m 12 jaar:  € 41,-

Eten en drinken:

Inclusief 1 x koffie of thee, overige drankjes voor eigen rekening (met overnachting inclusief ontbijt)= + €25,- Aanschuiven bij het avondeten aan boord kost €15,- extra. Dit kun u bijboeken via www.eilandhopper.nl

Wat ga je doen:

Op één avond honderden vallende sterren zien. Dat kan op 12 augustus tijdens deze exclusieve zeiltocht over het wad. Een nacht om nooit te vergeten!

De Waddenzee is de donkerste plek van heel Nederland en daarmee een van de beste locaties om sterren te kijken. Een wolk ruimtestof, achtergelaten door een komeet. Wanneer zo’n deeltje de dampkring van de aarde binnendringt, wordt de lucht eromheen gloeiend heet. Op aarde zien we dit als een vallende ster. Onder ideale omstandigheden kun je op deze avond elk uur vele tientallen tot wel honderd vallende sterren zien.

Met het prachtig gerestaureerde zeilschip De Willem Jacob varen we op het tij richting het Westgat. Hier gaan we voor anker en kun je volkomen stilte en duisternis ervaren. Om de vallende sterren te zien, heb je geen telescoop of verrekijker nodig, alleen een heldere hemel. Een sterrenkundige vertelt je alles over het jaarlijkse fenomeen van de Perseïden. Over het belang van de nacht voor de natuur, hoor je meer van de Werelderfgoedgids. Kijk voor informatie over het schip op www.eilandhopper.nl

Programma:

19.00–19.30
19.30–21.00
21.00–22.30
23.00-24.00

Welkom aan boord
Instructies aan boord
Trossen los, zeilen richting Westgat bij Ameland
Voor anker en uitleg door sterrenkundige

Meld je hier aan voor "Vallende Sterrentocht Ameland" >>