Vallende Sterrentocht Terschelling

ligt in de haven van de
bruine vloot in
West-Terschelling

Een nacht om nooit te vergeten

Wanneer: Zondag 13 augustus, 19.00 - 00.00 uur
Vertrekpunt:

Terschelling

Duur:  5 uur
Deelnemers: 30
Kosten:

•    Leden: € 49,-

•    Niet-leden: € 59,-
•    Kinderen t/m 12 jaar:  € 41,-

Eten en drinken:

Inclusief 1 x koffie of thee, overige drankjes voor eigen rekening (met overnachting inclusief ontbijt)= + €25,- Aanschuiven bij het avondeten aan boord kost €15,- extra. Dit kun u bijboeken via www.eilandhopper.nl

Wat ga je doen:

Op één avond honderden vallende sterren zien. Dat kan op 13 augustus tijdens deze exclusieve zeiltocht over het wad. Een nacht om nooit te vergeten!

De Waddenzee is de donkerste plek van heel Nederland en daarmee een van de beste locaties om sterren te kijken tijdens de Perseidenzwerm. Een wolk ruimtestof, achtergelaten door een komeet. Wanneer zo’n deeltje de dampkring van de aarde binnendringt, wordt de lucht eromheen gloeiend heet. Op aarde zien we dit als een vallende ster. Onder ideale omstandigheden kun je op deze avond per uur vele tientallen tot wel honderd vallende sterren zien.

Met het prachtig gerestaureerde zeilschip De Willem Jacob varen we vanaf Terschelling de Waddenzee op. Hier gaan we voor anker en kun je volkomen stilte en duisternis ervaren. Om de vallende sterren te zien, heb je geen telescoop of verrekijker nodig, slechts een heldere hemel. Een sterrenkundige vertelt je alles over het jaarlijkse fenomeen van de Perseïden. Over het belang van de nacht voor de natuur, hoor je meer van de werelderfgoedgids. Kijk voor informatie over het schip op www.eilandhopper.nl

Programma:

19.00–19.30
19.30–21.00
21.00–22.30
23.00–24.00

Welkom aan boord
Instructies aan boord
Trossen los, zeilen
Voor anker en uitleg door sterrenkundige

Meld je hier aan voor "Vallende Sterrentocht Terschelling" >>