Ameland by night

Nachtelijke wadlooptocht van kust naar eiland

Wanneer: Woensdag 6 september, 03.00 - 08.30 uur
Vertrekpunt:

Holwerd

Duur: 5,5 uur
Deelnemers: 20
Kosten:

•    Leden: € 35,-

•    Niet-leden: € 42,-

Eten en drinken:

Zorg zelf voor voldoende eten en drinken voor onderweg

Bijzonderheden:

Deze tocht is zeer afhankelijk van weer, wind en getij. Dinsdag september maken wij via een persoonlijk bericht definitief bekend of de tocht door kan gaan. Prijs is inclusief ticket voor de veerboot terug. Wadloopervaring is een vereiste.

Wat ga je doen:
Genieten van de stilte die alleen doorbroken wordt door je eigen voetstappen en geluiden van vogels en andere wadbewoners. Midden in de nacht starten we aan de oversteek van Holwerd naar Ameland. Zonder zaklampen lopen we over het wad voor de ultieme belevenis van het duister. Terwijl het langzaam licht wordt en de natuur tot leven komt, is het puur genieten. Een spectaculaire wandeling voor de sportieve natuurliefhebber over de bodem van de zee!

De tocht wordt begeleid door gediplomeerde en ervaren gidsen van De Vrije Wadlopers. Desondanks is het belangrijk dat je al enige ervaring hebt met het wadlopen, voordat je je waagt aan deze oversteek. Een speciaal opgeleide Werelderfgoedgids van de Waddenvereniging geeft, tijdens de korte pauzes onderweg, uitleg over de natuur en het gebied waarin we wandelen. Een unieke ervaring dus!

Programma:

3.00 – 6.30
6.30 – 8.30

Welkom Veerhaven Holwerd

Wandelen naar Ameland
Aankomst Ameland

Wandeling kwelder, duin en strand

Ontbijt op eigen gelegenheid

Meld je hier aan voor "Ameland by night" >>