Over de kwelder naar het wad in Holwerd

(volgeboekt)

Routebeschrijving:
Educatie centrum de Noordhoren
Elbasterweg 1
9151 KW Holwerd

Kleurige kwelders en de Kees Wevers Wadpost

Wanneer: Zondag 1 juli, 13.00 - 16.00 uur
Vertrekpunt:

Holwerd

Duur:  3 uur
Deelnemers: 20
Kosten:

geen

Wat ga je doen:

De Waddenvereniging heeft sinds kort een eigen vogelkijkhut. De Kees Wevers wadpost staat op een fraaie plek op de kwelder bij Holwerd en nodigt uit voor een mooie wandeling langs kleurige bloemenvelden, dijken en slik. Tijdens de wandeling kom je meer te weten over de historie van dit gebied én maak je kennis met al wat er leeft op de kwelder. Hoe een kwelder is opgebouwd, wat planten moeten doen om hier te kunnen overleven en natuurlijk welke vogels je er kun spotten. Een gids van Staatsbosbeheer en een een werelderfgoedgids van de Waddenvereniging nemen u mee naar de mooiste plekjes. Cultuurhistorie op zijn best, rijke wadden-natuur én de kans om Werelderfgoed Waddenzee vanaf de vaste wal optimaal te beleven!De Waddenvereniging heeft sinds vorig jaar een eigen vogelkijkhut. De Kees Wevers wadpost staat op een mooie plek op de kwelder bij Holwerd en nodigt uit voor een fraaie wandeling langs kleurige bloemenvelden, dijken en slik. Een mooie wandeling door de historie van dit gebied én je maakt kennis met al wat er leeft op de kwelder. Hoe is een kwelder opgebouwd, wat moeten planten doen om hier te kunnen overleven en natuurlijk, welke vogels kun je er spotten. Een gids van Staatsbosbeheer en een een werelderfgoedgids van de Waddenvereniging nemen u mee naar de mooiste plekjes. Rijke wadden-natuur en de kans om Werelderfgoed Waddenzee vanaf de vaste wal optimaal te beleven!

Programma:

13.15 uur

13.30 uur
16.00 uur

Verzamelen bij het projectbureau Holwerd aan Zee, daar kun je ook parkeren
Start wandeling
Weer terug bij het parkeerterrein

Meld je hier aan voor "Over de kwelder naar het wad in Holwerd" >>