Zoet-Zout varen

(volgeboekt)

Routebeschrijving:
De TX33 ligt in de Buitenhaven
van Makkum, aan de steiger vlakbij
het sluisje. P kan einde Workumerdijk
bij de rotonde

Van zoet naar zout zeilen en weer terug

Wanneer: Zaterdag 6 oktober, 09.45 - 17.30 uur
Vertrekpunt:

Makkum

Duur: 7.5 uur
Deelnemers: 12
Kosten:

•    Leden: € 57,50,-

•    Niet-leden: € 65,-

Eten en drinken:

Een eenvoudige lunch is inbegrepen. Denk zelf aan een flesje water en eventueel een kleine snack voor onderweg. Aan boord is een zeer eenvoudige sanitaire voorziening.

Bijzonderheden:

Zeilend met een historisch schip zoete en zoute wateren verkennen

Wat ga je doen:

De blazer TX33 is een bijzonder schip. Dit oude visserschip kent de Waddenzee tot in elke uithoek. Aan boord van dit schip maken we kennis met het zoete en zoute leefmilieu van verschillende vissoorten. We zeilen naar de plek van de toekomstige vismigratierivier bij Kornwerderzand in de Afsluitdijk en leren over de voordelen van dit grote project. Door de aanleg van de  Afsluitdijk hebben vissoorten het moeilijk door het verlies van hun paaigebieden.

Uiteraard varen we naar de andere kant en kiezen we na het schutten het ruime zoute waddensop. We gaan op zoek naar zeehonden en zien en horen de bijzonderheden van Werelderfgoed Waddenzee. Deelnemers worden van harte uitgenodigd aan het roer te staan terwijl de bemanning verhalen van vroeger vertelt. Van zoet naar zout en weer terug!

Programma:
09.45 uur
10.15 uur
ca 13.00 uur
17.30 uur

Welkom aan boord van de Blazer TX33

Vertrek uit de haven van Makkum
Schutten van zout naar zoet
Na schutten van zout  naar zoet weer terug in de haven van Makkum

Meld je hier aan voor "Zoet-Zout varen" >>