Ameland by night

Projectbureau Holwerd aan Zee
Fiskwei 30
9151 HV Holwerd

Nachtelijke wadlooptocht van kust naar eiland

Wanneer: Zondag 27 mei, 00.15 - 05.30 uur (nacht van zaterdag 26 op zondag 27 mei)
Vertrekpunt:

Holwerd

Duur: 5,5 uur
Deelnemers: 20
Kosten:

•    Leden: € 35,-

•    Niet-leden: € 42,-

Eten en drinken:

Zorg zelf voor voldoende eten en drinken voor onderweg.

Bijzonderheden:

Deze tocht is zeer afhankelijk van weer, wind en getij. Prijs is inclusief ticket voor de veerboot terug. Wadloopervaring is een vereiste.

Wat ga je doen:
Genieten van de stilte die alleen doorbroken wordt door je eigen voetstappen en geluiden van vogels en andere wadbewoners. Midden in de nacht starten we aan de oversteek van Holwerd naar Ameland. Zonder zaklampen lopen we over het wad voor de ultieme belevenis van het duister. Terwijl het langzaam licht wordt en de natuur tot leven komt, is het puur genieten. Een spectaculaire wandeling voor de sportieve natuurliefhebber over de bodem van de zee!

De tocht wordt begeleid door gediplomeerde en ervaren gidsen van De Vrije Wadlopers. Desondanks is het belangrijk dat je al enige ervaring hebt met het wadlopen, voordat je je waagt aan deze oversteek. Een speciaal opgeleide Werelderfgoedgids van de Waddenvereniging geeft, tijdens de korte pauzes onderweg en bij aankomst op het eiland, uitleg over de natuur en het gebied waarin we wandelen. Een unieke ervaring dus!

Programma:

0.00 uur

0.10 uur
ca 4.00 uur
4.15 uur

Welkom Veerhaven Holwerd

Vertrek naar Ameland
Aankomst Ameland

Omkleden en/of een duik in de Noordzee, daarna wandelen richting Nes

Meld je hier aan voor "Ameland by night" >>