Vallende Sterrentocht Holwerd

Routebeschrijving:
Parkeren bij Lang Parkeren
Grândyk, veerboot Ameland

Een nacht om nooit te vergeten

Wanneer: Zaterdag 11 en zondagochtend 12 augustus, 19.00 - 10.00 uur
Vertrekpunt:

Holwerd

Duur:  17 uur
Deelnemers: 30
Kosten:

•    Leden: € 95,-

•    Niet-leden: € 110,-
•    Kinderen t/m 12 jaar:  € 85,-

Eten en drinken:

Inclusief 1 x koffie of thee, overige drankjes voor eigen rekening. Aanschuiven bij het avondeten aan boord kost € 15,- extra. Dit kun u bijboeken via www.eilandhopper.nl

Bijzonderheden:

Niet alleen de avond, maar de hele nacht op het wad om de sterrenregen te bewonderen.

Wat ga je doen:

Op één avond honderden vallende sterren zien. Dat kan op 11 augustus tijdens deze exclusieve zeiltocht over het wad. Een nacht om nooit te vergeten!

De Waddenzee is de donkerste plek van heel Nederland en daarmee een van de beste locaties om sterren te kijken. Half augustus is het hoogtepunt van de meteorenzwerm Perseïden. Een wolk ruimtestof, achtergelaten door een komeet. Wanneer zo’n deeltje de dampkring van de aarde binnendringt, wordt de lucht eromheen gloeiend heet. Op aarde zien we dit als een vallende ster. Onder ideale omstandigheden kun je op deze avond per uur vele tientallen tot wel honderd vallende sterren zien.

Met het prachtig gerestaureerde zeilschip De Willem Jacob varen we vanaf Holwerd de Waddenzee op. Hier gaan we voor anker en kun je volkomen stilte en duisternis ervaren. Om de vallende sterren te zien, heb je geen telescoop of verrekijker nodig, slechts een heldere hemel. Een sterrenkundige vertelt je alles over het jaarlijkse fenomeen van de Perseïden. Over het belang van de nacht voor de natuur, hoor je meer van de Werelderfgoedgids. We overnachten op het wad. De volgende ochtend gaan we naar onze eigen vogelkijkhut: de Kees Wevers Wadpost om te genieten van de kleurige kwelder.

Programma:

Welkom aan boord
Instructies aan boord
Trossen los, zeilen richting
Voor anker en uitleg door sterrenkundige
Overnachting
Wandeling naar de Wadpost en kwelderexcursie

Meld je hier aan voor "Vallende Sterrentocht Holwerd" >>