Rottum Express aan boord de Willem Jacob

Ooit woonden op Rottum boeren, kloosterlingen en strandjutters, nu zijn de eilanden, die samen Rottum worden genoemd, vooral de thuisbasis voor zeehonden en vogels. Eilandhopper organiseert in samenwerking met Staatsbosbeheer en de Waddenvereniging een reis naar Rottumeroog.

Vertrek

Vrijdagavond 7 september om  20.00  inschepen op de  Willem Jacob  te Lauwersoog. Kennismaking met de bemanning, gids van de Waddenvereniging en de overige gasten.

Reis

Hoogtepunt van de reis is het bezoek aan Rottumeroog op vrijdag. Echter de Waddenzee in de buurt van Rottum is een van de mooiste stukken Waddenzee. Tijdens de reis bieden we een complete beleving van het werelderfgoed waddenzee. Dit programma wordt verzorgd door een werelderfgoedgids van de Waddenvereniging.

Afhankelijk van de omstandigheden en verzoeken/wensen uit de groep  willen we onderstaande elementen naar voren laten komen.

• Maak kennis met de veelzijdigheid van Waddenzee Werelderfgoed. Gedurende de week wandelen we door de verschillende landschapstypen die de Waddenzee rijk is.
  • Maak kennis met het kwelderlandschap bij Noordpolderzijl en leer over de natuurlijke rijkdom en het menselijk gebruik van kwelders.
  • In de duinen maken we kennis met de enorme dynamiek waar het waddengebied om bekend staat.
  • Uiteraard gaan we het droogvallend wad verkennen om te ervaren waarom dit gebied sinds 2009 op de UNESCO lijst van Werelderfgoederen staat en gooien we een sleepnetje uit om het onderwaterleven zichtbaar te maken.
  • Aan boord ligt voor wie nog geen genoeg heeft veldgidsjes en soortenboekjes klaar en kun je de vondsten eens beter bekijken onder de binoculair. We komen op plekken die ver van de bewoonde wereld liggen zoals de Oostpunt van Schiermonnikoog.
  • Voorafgaand aan het bezoek aan Rottumeroog verteld de werelderfgids aan boord over geschiedenis van de Rottums. Verder aan bod komen ontstaansgeschiedenis en historisch gebruik van de Waddenzee en staan we stil bij het belang van duisternis van het gebied.

Een gevarieerd programma, waar nog genoeg ruimte is voor het meehelpen met het hijsen van de zeilen, het lezen van een boek en genieten van de zonsondergang.

500,- p.p. inclusief verzorging

Boekingen

U kunt boeken via de website van de eilandhopper: Klik Hier

Meld je hier aan voor "Rottum Express aan boord de Willem Jacob" >>