Wadlooptocht Rottumeroog

Routebeschrijving:
Visserijhaven Lauwersoog
Haven 46, Lauwersoog

Verzamelen op parkeerplaats 4.
Deze parkeerplaats is aangegeven
met bordjes.

Dit is avontuurlijk en actief wadlopen. Ga mee met onze speciale werelderfgoed excursie naar Rottumeroog. Het meest oostelijke en onbewoonde eiland, nog net in Nederland. Deze wadlooptocht brengt je vlakbij het eiland Rottumeroog, dat vanwege de kwetsbare natuur permanente bescherming geniet.

Wanneer:

Zondag 28 juli, 10.00-20.00 uur

Vertrekpunt:

Lauwersoog

Duur: 10 uur
Deelnemers: 20
Kosten:

€ 53,- per persoon

Lid van de Waddenvereniging? € 45,- per persoon

Eten en drinken:

Dit is niet bij de prijs inbegrepen. Neem zelf voldoende eten en drinken mee voor deze tocht. Het schip waarmee je terugvaart naar de wal biedt een klein assortiment eten en drinken.

Bijzonderheden:

Een van de mooiste wadlooptochten, die vanwege de kwetsbare natuur slechts zeer beperkt wordt aangeboden..

Wat ga je doen:

Het eerste uur van de tocht is het meest inspannend. Bij de kust is het slikkig en zak je diep weg in de wadbodem. Daarna wordt de wadbodem steviger en is het gemakkelijker lopen. We steken meerdere geulen over en komen onderweg allerlei bijzondere dieren en planten tegen waar de werelderfgoedgids van de Waddenvereniging veel over kan vertellen.

Via de Zuiderduintjes bereiken we onze bestemming, een zeer bijzonder natuurgebied aan de uiterste rand van de Waddenzee. Mits er voldoende tijd is, lopen we door tot aan het Noordzeestrand. Vanaf hier kun je het eerste Duitse waddeneiland Borkum zien liggen.

Voor we terugvaren met een passagiersschip is er tijd om een duik te nemen in de zee of te genieten van de geluiden van de wind en de vogels te midden van de ongerepte natuur. Ook de lange vaartocht terug biedt voldoende afleiding. Zo zien we gegarandeerd zeehonden tijdens de terugreis.

Voor de tocht naar Rotttumeroog was voorheen een stevige conditie vereist, maar door de veranderingen op het wad is de tocht de wat gemakkelijker geworden. Een van de mooiste wadlooptochten, die vanwege de kwetsbare natuur slechts zeer beperkt wordt aangeboden.

Programma:
10.00u
10.15 - 11.00u
11.00 - 16.45u 16.45 - 20.00u
20.00u

Verzamelen op parkeerplaats P4, nabij de visserijhaven te Lauwersoog

Busrit naar de Emmapolder, omkleden en wadloopinstructies

Wadlooptocht

Met klein passagiersschip terug naar de visserijhaven te Lauwersoog

Aankomst Lauwersoog