Werelds fotograferen in Moddergat

Het garnalenfabriekje
Fiskerspaad 4-8a
9142 VN Moddergat

Het bijzondere licht op de Wadden, de weidsheid en de mooie structuren in het zand: het wad is een geliefde plek om te fotograferen. Bij Moddergat is het wad heel gevarieerd. Er is wad, we treffen meanderende geultjes, resten van landaanwinningsprojecten en een stuk kwelder. Samen met waddenfotograaf Henk Postma gaan we op zoek naar de natuurlijke waarden van Werelderfgoed Waddenzee om deze vast te leggen. Henk deelt zijn tips&trucs. De Werelderfgoedgids van de Waddenvereniging geeft een introductie over de bijzonderheden van de Waddenzee. Want hoe meer je weet, hoe meer je ziet.

Wanneer:

Woensdag 16 oktober, 16.30 - 21.30u

Vertrekpunt:

Moddergat

Duur: 5 uur

Deelnemers: 15

Kosten:

€ 60,- per persoon inclusief avondmaaltijd

Ben je lid van de Waddenvereniging?
€ 52,50 per persoon inclusief avondmaaltijd

Eten en drinken:

Een eenvoudige avondmaaltijd is inbegrepen. Denk zelf aan een flesje water en eventueel een kleine snack voor onderweg.

Bijzonderheden:

Onder leiding van een professioneel fotograaf het prachtige schemerlicht over het wad in beeld vangen.

Wat ga je doen:

De workshop begint in de Garnalefabryk te Moddergat. Onze Werelderfgoedgids geeft een introductie over de bijzonderheden van de Waddenzee. Vervolgens geeft Henk Postma tips en trucs. Over lichtinval, standpunten, hoe structuren mooi te 'vangen' zijn en nog veel meer. Na een voedzame avondmaaltijd gaan we aan de slag.

Het wad bij Moddergat is heel gevarieerd. Er is wad, we treffen meanderende geultjes, resten van landaanwinningsprojecten en een stuk kwelder. Genoeg om een paar uurtjes rond te scharrelen en de mooiste foto's te schieten. De zon gaat om 20:12 uur onder, we zullen de schemer volop meemaken. Na afloop bekijken en bespreken we de foto's.

Programma:
16.15 uur
16.30 - 17.15u
17.15 - 18.00u
18.00 - 18.30u
18.30 - 20.30u
20.30 - 21.30u

Deur open van de Garnalefabryk, Moddergat

Kennismaken met de wonderen van Werelderfgoed Waddenzee

Tips & trics door fotograaf Henk Postma

Avondmaaltijd

Fotografen op het wad en de kwelder