Nacht van de nacht

Routebeschrijving:
Het schip de Willem Jacob
ligt in Harlingen

Kom tijdens de 'nacht van de nacht' de duisternis ervaren van het wad. Een onvergetelijke ervaring. Dit weekend gaan we met het gerestaureerde zeilschip de Willem Jacob de Waddenzee op om hier rond middernacht droog te vallen voor een wandeling op het drooggevallen wad. We beleven de 'nacht van de nacht' op een prachtige plek, Werelderfgoed Waddenzee. De Werelderfgoedgids van de Waddenvereniging zal vertellen over de unieke waarden van de Waddenzee en het belang van de nacht voor de natuur.

Wanneer:

Zaterdag 26 oktober 19:00u - zondag 27 oktober 12:00u

Vertrekpunt:

Harlingen

Duur:  17 uur

Deelnemers:

Kosten:

€ 95,- per persoon inclusief overnachting, koffie/thee en ontbijt

Ben je lid van de Waddenvereniging?
€ 85,- per persoon inclusief overnachting, koffie/thee en ontbijt

Eten en drinken:

Inclusief koffie/thee en ontbijt.

Voordat we vertrekken kun je een avondmaaltijd reserveren op het zeilschip. Dit is op zaterdag 26 oktober om 18:00 uur en kun je reserveren via de website van het zeilschip. De kosten hiervoor zijn € 17,- per persoon.

Wat ga je doen:

Met het gerestaureerde zeilschip De Willem Jacob ga je de duisternis van het wad ervaren. Om 19:00 uur varen we, na een uitleg van de bemanning, de Waddenzee op.

Na een mooie zeiltocht zal de bemanning het schip rond middernacht laten droogvallen op een wadplaat. Om 3:16 uur is de plaat helemaal drooggevallen en kun je van boord voor een nachtelijke wandeling onder leiding van een Werelderfgoedgids. Deze zal vertellen over het belang van de nacht voor de natuur.

De hele nacht opblijven om de natuur 's nachts te ervaren mag, voor iedere deelnemer staat ook een opgemaakt bed klaar.

03:00-04:00

Welkom aan boord