Ontdekkingstocht Eemswad

Routebeschrijving:
Kwelderweg 6
9979XN Eemshaven

De Eemshaven, een plek waar natuur en industrie naast elkaar bestaan.

Tijdens deze zwerftocht laat de Werelderfgoedgids van de Waddenvereniging zien dat de wadbodem vol leven zit. Waarom UNESCO de Waddenzee heeft uitgeroepen tot natuurlijk Werelderfgoed zal uitgebreid aan bod komen.

In verband met het coronavirus hebben wij onze publieksactiviteiten  geannuleerd. Hier lees je er meer over.

Wanneer:

Zaterdag 26 september 2020, 10:15 - 13:00 uur

Vertrekpunt: Eemshaven
Duur: Ruim 2,5 uur
Deelnemers: 30

Kosten:

€ 25,- per persoon

Ben je lid van de Waddenvereniging?
€ 20,- per persoon (20% korting)

Eten en drinken:

Zorg zelf voor voldoende eten en drinken voor onderweg.

Bijzonderheden:

Ontdek hoe natuur en industrie naast elkaar bestaan tijdens een zwerftocht over het Eemswad.

Wat ga je doen:

Aan de rand van Nederland vind je de Eemshaven. Eem plek waar natuur en industrie naast elkaar bestaan. Het is er volgebouwd met talloze windmolens en tóch is de weidsheid ook hier, aan de rand van Werelderfgoed Waddenzee, te vinden. We verwonderen ons over het samenspel van de twee contrasten. De Werelderfgoedgids laat zien dat de bodem vol leven zit en waarom de Waddenzee tot Werelderfgoed is uitgeroepen. De begeleiding van de tocht is in handen van ervaren wadloopgidsen van De Vrije Wadlopers.

Het Eems-Dollard gebied staat bekend om de enorme vogelrijkdom. De verhoogde gebieden zijn voor hen de perfecte plek om te kunnen rusten, voedsel te zoeken of te broeden. Daarnaast is het een belangrijk rustgebied voor meer dan honderd zeehonden. We bezoeken de mooiste plekken en vertellen alles over de bijzondere natuurwaarden van dit onontdekte stukje Wad!

Programma:
10:15 uur

10:30 uur

11:00-13:00uur

Verzamelen op de parkeerplaats aan Kwelderweg 6 Eemshaven

Gezamenlijk rijden naar het startpunt van de zwerftocht

Zwerftocht over het Eemswad