Wadlooptocht Eemswad

Routebeschrijving:
Kwelderweg 6
9979XN Eemshaven

De Eemshaven, een plek waar natuur en industrie naast elkaar bestaan.

Tijdens deze zwerftocht laat de Werelderfgoedgids van de Waddenvereniging zien dat de wadbodem vol leven zit. Waarom UNESCO de Waddenzee heeft uitgeroepen tot natuurlijk Werelderfgoed zal uitgebreid aan bod komen.

Wanneer:

Zaterdag 9 juli, 10:45 uur

Vertrekpunt: Eemshaven
Duur: Ca. 3 uur
Deelnemers: 30

Kosten:

€ 25,- per persoon

Ben je lid van de Waddenvereniging?
€ 20,- per persoon (20% korting)

Eten en drinken:

Zorg zelf voor voldoende eten en drinken voor onderweg.

Bijzonderheden:

Ontdek hoe natuur en industrie naast elkaar bestaan tijdens een zwerftocht over het Eemswad.

Wat ga je doen:

Aan de rand van Nederland vind je de Eemshaven. Een plek waar natuur en industrie naast elkaar bestaan. Het is er volgebouwd met talloze windmolens en tóch is de weidsheid ook hier, aan de rand van Werelderfgoed Waddenzee, te vinden. We verwonderen ons over het samenspel van de twee contrasten. De Werelderfgoedgids laat zien dat de bodem vol leven zit en waarom de Waddenzee tot Werelderfgoed is uitgeroepen. De begeleiding van de tocht is in handen van ervaren wadloopgidsen van De Vrije Wadlopers.

Het Eems-Dollard gebied staat bekend om de enorme vogelrijkdom. De verhoogde gebieden zijn voor vogels de perfecte plek om te kunnen rusten, voedsel te zoeken of te broeden. Daarnaast is het een belangrijk rustgebied voor meer dan honderd zeehonden. We bezoeken de mooiste plekken en vertellen alles over de bijzondere natuurwaarden van dit onontdekte stukje Wad!

Programma:
10.45uur

10.50uur

11.00-14.00uur

Verzamelen op de parkeerterrein restaurant 'Diekgat', Kwelderweg 6, 9979 XN Eemshaven

Gezamenlijk rijden naar het startpunt van de zwerftocht aan de dijk.

Zwerftocht over het Eemswad