Ontbijt op de dijk

Hoera! De Waddenzee is jarig en dat vieren we met een heerlijk Waddenontbijt op de dijk. Tijdens de maaltijd is het genieten van het mooiste uitzicht van Nederland: de kwelder in bloei en Werelderfgoed Waddenzee binnen handbereik.

Dag van het wad

Dertien jaar geleden werd de Waddenzee uitgeroepen tot Werelderfgoed. Elk jaar wordt dat op de laatste dag van juni gevierd tijdens de Dag van het Wad. De UNESCO-status is een erkenning voor het gebied. Het waddengebied wordt gezien als ‘onvervangbaar en uniek voor de wereld’. Zo bijzonder, dat het behouden moet blijven voor de toekomst. UNESCO is de organisatie voor onderwijs, cultuur en wetenschap van de Verenigde Naties (VN).

Proef de Wadden

Na het ontbijt kun je met onze speciale Werelderfgoedgids meewandelen over de kwelder. We staan stil bij hoe bijzonder dit gebied is, laten je kennismaken met de Waddenzee en brengen de kwetsbaarheid onder de aandacht. Bovenal vieren we de schoonheid van de Wadden, waarmee dit gebied als énige natuurgebied in Nederland de bijzondere status van Werelderfgoed heeft gekregen en bovendien is uitgeroepen tot Mooiste natuurgebied van Nederland.

Wanneer:

Zaterdag 25 juni 2022, 08:00 - 10:0 uur

Vertrekpunt:

Het Lage Noorden, Marrum

Duur: 2 uur ontbijt
Deelnemers: 100
Kosten:

€ 12,50 per persoon
€ 10,- voor kinderen t/m 12 jaar

Ben je lid van de Waddenvereniging?
€ 10,- per persoon (20% korting)

Eten en drinken:

Ontbijt met panoramisch uitzicht over de kwelder en Waddenzee Werelderfgoed!

Bijzonderheden:

Geniet van een heerlijk ontbijt tijdens de Dag van het Wad en wandel daarna met een speciale Werelderfgoedgids van de Waddenvereniging mee over de kwelder.

Wat ga je doen:

'Het Lage Noorden' is een bijzondere ontmoetingsplek aan de rand van Werelderfgoed Waddenzee. De eigenaren, Stephan Valk en Sandra Jansen en onze speciale Werelderfgoedgids heten je hier op de verjaardag van de Waddenzee van harte welkom. Op de dijk krijg je een heerlijk ontbijt geserveerd. Het uitzicht over de kwelder en de zee geeft het geheel extra smaak.

Na het ontbijt (ca. 10 uur) staat de Werelderfgoedgids klaar om met iedereen die dat wil een wandeling over de kwelder te maken. Je hoort de geluiden van broedvogels, ziet de enorme variatie aan planten en dieren in dit deel van het Werelderfgoed en leert hoe al dit leven zich elke dag weet aan te passen aan de voortdurend veranderende omstandigheden. Lekker en leerzaam!