Sleepnetexcursie Texel

Routebeschrijving:
De startlocatie is bij kaap Noord,
bij de toegang naar het strand.

In de zee waar jij in zwemt, leeft van alles. Welke dieren dat allemaal zijn, ontdek je tijdens deze excursie van de Waddenvereniging. Met een sleepnet vangen we dieren die in ondiep water leven. Kleine vissen, garnalen, kwallen, heremietkreeften en krabben: het is altijd weer een verrassing wat er wordt gevangen. De gids vertelt je van alles over de grootse geheimen van deze zeedieren en hun vindingrijke strategieën om te overleven in de zee.

Wanneer:

Donderdag 7 juli 2022, 10:00-11:30

Vertrekpunt:

Strandpaviljoen Kaap Noord, Volharding 4, Texel

Duur:  1,5 uur
Deelnemers: 30
Kosten:

€ 9,25 per persoon
Ben je lid van de Waddenvereniging?

Eten en drinken:

Neem een flesje water mee, zeker bij warm weer.

Kleding:

Houd de weersvoorspelling in de gaten en pas je kleding daarop aan. Je hoeft niet diep het water in. Sandalen, blote voeten is prima voor het strand en de branding.

Bij zonnig weer een petje en zonnebril mee, denk bovendien aan zonnebrandcrème.

Bijzonderheden:

Je helpt mee met vissen en leert welke dieren er allemaal leven in de zee waarin jij zwemt. Een actieve én leerzame excursie met gidsen van de Waddenvereniging. Aanrader voor jong en oud.

Wat ga je doen:

Vanaf het strand help je mee het uitzetten en voortslepen van een net dat over de bodem van de Noordzee sleept. We trekken het net over een afstand van zo’n 50 meter door het water. Nadat het sleepnet is binnengehaald, bekijken we de vangst. Bij elke soort heeft de gids een verhaal. Daarna zetten we de dieren weer terug in zee.

Leeftijd: Vanaf 7 jaar

Weer of geen weer: De excursie gaat door bij elk weertype, behalve bij onweer of extreme mist.

Overige vragen: FAQ excursie Texel