Wist je dat?
De Waddenzee staat in het rijtje van de Kilamanjaro, het Great Barrier Reef en de Grand Canyon. Niet zo bekend, wel net zo belangrijk.
Ondernemend op het wad

In dit filmpje legt werelderfgoedgids Lian Zigterman uit waarom en hoe we de werelderfgoedweken houden.

Werelderfgoedweken

Mei– oktober 2018

De Waddenvereniging bestaat al meer dan 50 jaar. Hoogtepunt in het werk van de Waddenvereniging is de benoeming door Unesco van de Duitse en Nederlandse Waddenzee als Werelderfgoed in 2009 - in 2014 gecomplementeerd met het Deense deel (Zie Waddensea-worldheritage.org). De Waddenzee is het enige natuurgebied in Nederland dat deze bijzondere status draagt. Wat de Wadden zo uniek maken, ervaar je het beste tijdens een bezoek aan het gebied.

Werelderfgoedweken

Sinds 2013 organiseren wij de werelderfgoedweken. Deze excursies rond het thema Werelderfgoed Waddenzee bieden we aan samen met betrokken ondernemers uit het gebied. Hiermee willen we door het gebruiken van de werelderfgoedstatus een positieve impuls geven aan de natuurbeleving en de lokale economie.

Ook in 2018 zullen we weer activiteiten organiseren binnen de werelderfgoedweken. Het aanbod is te zien op www.werelderfgoedweken.nl