Excursies op de Waddeneilanden

Ontdek het wad en word verliefd. Tijdens de zomervakantie geven onze enthousiaste en getrainde WEX vrijwilligers bijna dagelijks Wadden excursies op Texel en Terschelling. Begint het al te kriebelen?

Wadexcursie op Texel en Terschelling

Ooit op de bodem van de Waddenzee gelopen? Twee keer per dag valt de wadbodem droog en heb jij de kans om er te lopen. Ga met één van de gidsen van de Waddenvereniging mee op wadexcursie en ontdek de vele verrassingen van het dieren- en plantenrijk in dit uitgestrekte natuurgebied! We maken een wandeling over het wad en stoppen op verschillende plekken waar de gids uitleg geeft over het wad, het getij en andere bijzonderheden. Ga je mee op ontdekkingsreis? Bijna dagelijks in juli en augustus. Je kunt direct online een excursie boeken.

Sleepnetexcursie op Texel en Terschelling

Ontdek wat er leeft aan de rand van het Noordzeestrand en ga met een gids van de Waddenvereniging mee op sleepnetexcursie! Iedereen kan vanaf het strand helpen met het voorttrekken van het net. Na 50 meter slepen, trekken we het net op het strand. Heremietkreeftjes, allerlei soorten visjes, garnalen, kwallen en krabben; het is altijd weer een verrassing wat er wordt gevangen! De gids benoemt alle dieren en vertelt hoe ze leven. Een leerzame excursie voor jong en oud. Op wisselende dagen in juli en augustus. Je kunt direct online een excursie boeken.

Kinderstranddag op Texel en Terschelling

Ga je met ons mee op zoek naar de schatten van het strand? Afhankelijk van het weer en het getij gaan we jutten of zetten we een sleepnet uit. Verder is er genoeg tijd voor spelletjes en spannende verhalen! De kinderstranddag is een activiteit die drie uur duurt en is geschikt voor kinderen van 6 t/m 10 jaar. Op vrijdag in juli en augustus, wisselende aanvangstijden. Neem een lunchpakketje, zonnebrand en warme kleren mee! Je kunt direct online een excursie boeken.

Jachthavenexcursie op Terschelling

Kom met je buik op de steiger liggen om te zien welke dieren er aan de steiger en trossen groeien. Anemoontjes, zakpijpen en andere holtedieren, het zal je verbazen hoeveel leven er in de haven is! De gids zal helpen zoeken en vertellen over hoe deze bijzondere dieren leven. Eén keer per week op woensdag of zaterdag in juli en augustus, om 14:00. Je kunt direct online een excursie boeken of bij de VVV Terschelling.

Flang in de Pan op Terschelling

Gidsen van de Waddenvereniging en eilander Flang nemen je mee op een culinaire ontdekkingstocht. De wadgids kan je alles vertellen over de bijzondere dieren en planten in de Waddenzee. Eilander en kok Flang weet van alles een smakelijk hapje te maken. Na een wandeling van 2 uur, proeven we op de dijk zelf geplukte oesters en zeewiertapenade onder het genot van een drankje. Elke dinsdag in juli en augustus, wisselende tijden. Je kunt direct online je excursie boeken op www.wexcursies.nl of bij VVV Terschelling. Meer informatie en reserveren vind je hier.

Informatie en boeken:

Terschelling

We bieden op Terschelling verschillende activiteiten aan.

Hier vind je ons totale overzicht van activiteiten op Terschelling.

Tijdens de zomervakantie verblijven de wadgidsen van de Waddenvereniging op camping Nieuw Formerum. Op deze camping kun je ook terecht voor informatie, boeken van een excursie en bekijk je mooie strandvondsten. Of boek jouw excursie bij de VVV Terschelling.

Texel

Op Texel bieden we verschillende activiteiten voor jong en oud aan.

Hier vind je ons totale overzicht van activiteiten op Texel

Tijdens de zomervakantie verblijven de wadgidsen van de Waddenvereniging op camping De Krim. Op deze camping kun je ook terecht voor informatie, boeken van een excursie en bekijk je mooie strandvondsten. Of boek jouw excursie bij Ecomare.

Kosten:

• Wadexcursie >> € 10,- voor volwassenen en € 7,- voor kinderen tot 10 jaar.
  • Sleepnetexcursie >> € 7,- per persoon (t/m 3 jaar = gratis).
  • Kinderstranddag (kinderen van 5 t/m 10 jaar) >> € 10,- per persoon.
  • Flang in de pan Terschelling >> € 22,50 voor volwassenen en € 14,50 voor kinderen tot 10 jaar.