Blog van Josje Fens

Stilte vóór en ná de storm

vrijdag 7 oktober 2011
Blog van Josje Fens

Een vriendin van mij postte laatst op Facebook dat ze mij niet hoefde te bellen om te horen hoe het met mijn zeegrasproject ging, ze kon alles via de media volgen. Mijn collega Wouter en ik kregen tijdens het zaaien en oogsten een golf van journalisten over ons heen. In een televisiereportage op RTV Noord met Wouter , zag je mij op de achtergrond nietsvermoedend een telefonisch interview geven aan radio 5.

Van zowel nationale als regionale media hebben we veel aandacht gekregen. Een wand hangt vol met krantenartikelen over het project. Iets waar ik iedere koffiepauze weer met enige trots naar kijk. Een van de doelen van het zeegrasproject is namelijk om zoveel mogelijk mensen hierover te vertellen. Te laten zien wat voor werk we doen. En dat is dus gelukt.

Deze mediastorm is, nu het zeegras al een paar weken in zee hangt, gaan liggen. De volgende storm dient zich alweer aan. Dit keer een echte storm, windkracht 9 á 10! Die hadden we nog niet gehad. Toen we de verankering net geplaatst hadden was het ook even spannend, vrij snel daarna was er een flinke zomerstorm. Ook tijdens het uitzaaien hebben we flinke wind gehad. Het is tot nu toe allemaal goed gegaan. Ik heb er dus wel vertrouwen in dat ons zeegras ook deze storm zal overleven. Maar we houden het in de gaten. Het zeegras moet nog twee weken blijven hangen voordat we alles er weer uit gaan halen.