Tijd voor verandering

Dit jaar wordt er besloten hoe het beleid en beheer van de Waddenzee er voor de toekomst uit moet komen te zien. Nu hebben we de kans om het Werelderfgoed Waddenzee beter te maken! Alle ideeën worden in het najaar gebruikt om beleidsmakers en/of beheerders op te roepen werk te maken van een betere Waddenzee.

Lees hier meer >>

Vijf keer beter

Er zijn vijf categorieën binnen de wedstrijd waarvoor je een idee kunt
indienen. Op die punten vinden wij dat het echt beter moet. Lees hier waarom.

• Planten en dieren
  • Landschap en dynamiek
  • Milieu
  • Beleid en beheer
  • Anders

Jouw Idee voor de Waddenzee

De Waddenzee is van iedereen en met z’n allen kunnen we ervoor zorgen dat het goed gaat met het enige natuurlijke Werelderfgoed van Nederland. We houden allemaal van de Waddenzee maar ondanks dat gaat het niet goed met het waddengebied.

De overheid erkent dat de natuurkwaliteit van de Wadden niet is verbeterd in de afgelopen jaren. Daar moet wat aan gebeuren! Het is tijd voor actie! Het kan en moet beter. Ondernemers, bewoners, studenten, waddenliefhebbers van Nederland: doe mee en deel jouw idee voor een betere Waddenzee!

Tijd voor actie. Het kan en moet beter!

De Waddenzee is van iedereen. Met z’n allen kunnen wij ervoor zorgen dat het goed gaat met het enige natuurlijke Werelderfgoed van Nederland. Ondernemers, bewoners, studenten, waddenliefhebbers van Nederland: doe mee!

Upload tot 5 juni jouw idee voor de Waddenzee

Alle ingezonden ideeën worden direct geplaatst op het prikbord. Het publiek bepaalt welke tien projecten gepresenteerd worden aan de jury. Deel je ingezonden idee dus vooral binnen je eigen netwerk. Hoe meer stemmen, hoe meer kans! Iedereen die de moeite neemt om een idee in te sturen, ontvangt van ons 10% korting op een Werelderfgoedexcursie naar keuze. Let op! Deze korting geldt alleen in 2016. Vol = vol!

Win jij de Wadden Award 2016?

Tijdens een spetterende finale op zaterdag 25 juni in Leeuwarden nemen de inzenders van de verkozen ideeën het tegen elkaar op voor een deskundige jury. De persoon die zijn of haar idee het beste weet te presenteren wint de Wadden Award 2016!

Lees hier meer over de finaledag >>

Wildcards

Om ook kwalitatief goede ideeën die minder goed liggen bij een groot publiek een kans te geven, heeft de jury de mogelijkheid om Wildcards uit te delen. Dit gebeurt na 5 juni, maar ruim op tijd voor de finale op 25 juni.

Sharing = caring!

Heb jij zelf geen idee paraat of wil je wel iets doen maar gaat het lampje bij jou niet branden? Help ons dan door deze actie te delen! Ook als je iemand kent die vast en zeker een goed idee heeft, breng hem of haar op de hoogte en stuur de link: www.jouwideevoordewaddenzee.nl door!