Met hart en verstand

Naast alle hartverwarmende reacties die de Waddenvereniging na de containerramp van leden, nieuwe leden, donateurs heeft ontvangen, worden wij van nog meer kanten gesteund.

Piepschuimpixel voor 0,01 per stuk

Bijvoorbeeld door Caroline Penris. Zij verkoopt piepschuimpixels (!) voor de Waddenvereniging. Hoe komt iemand op zo’n idee? Tijdens een wandeling langs de waddenkust vond Penris een stuk piepschuim van 16 cm, troep uit de containers van MSC Zoë. Zij vroeg zich af hoeveel bolletjes er in zo’n stuk piepschuim zitten en hoeveel bolletjes er nu in het milieu terecht komen. Ontelbare! ‘Dat betekent dus heel veel narigheid voor vogels, vissen, planten en voor onszelf. Die bolletjes komen uiteindelijk in ons voedsel terecht.’ aldus de betrokken fotograaf. In haar studio maakte ze een foto van dit stukje en telde het aantal pixels op de foto: 147.069. Ze kwam op het lumineuze idee deze pixels te verkopen voor 0,01 cent per pixel. Van de opbrengst gaat 75% gaat naar de Waddenvereniging. Je kunt ook meedoen en 0,01 cent per pixel doneren. Super idee toch! Op haar website houdt zij van dag tot dag bij hoeveel bolletjes/pixels er zijn gekocht.

Extra donaties na foute overboeking

Wij ontvingen van een trouw lid een bedrag van 3000 euro. Bij navraag door ons bleek dat dit bedrag per abuis was overgemaakt, dus stortten wij het geld meteen terug. Onze oplettendheid en persoonlijke benadering van onze achterban wordt opgemerkt door Pieter Hilhorst die er melding van maakt op Twitter. En dit levert weer tientallen reacties op met het verzoek te doneren. Ook weer een super actie.

Wat doen wij met uw donaties?

Naar aanleiding van de containerramp stromen de donaties bij ons binnen: tientjes, twintigjes en vijftigjes en zelfs eentje van duizend euro. Een tussensaldo is er nog niet. Vooralsnog hebben wij besloten om alle donaties die tot en met 31 maart 2019 binnenkomen, als zodanig te oormerken. Wij reserveren het geld voor speciale acties (plasticsoep!) om de Waddenzee schoon te maken en schoon te houden.

Wil je op de hoogte blijven van dit onderwerp? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Publicatiedatum: 24-01-2019