Kick-off 2019 op Kornwerderzand

Lutz Jacobi gaf op 3 maart de aftrap voor het nieuwe seizoen op Kornwerderzand. Bijna alle vismigratiegidsen van de Waddenvereniging en It Fryske Gea waren hierbij aanwezig.

Verhaal van vismigratie

“We zijn in 2018 gestart met een spectaculair openingsweekend met meer dan 3.000 bezoekers en staan nu alweer aan de vooravond van het 1-jarig bestaan. Dankzij jullie komen de verhalen op de grens van zoet en zout en het werelderfgoed Waddenzee tot leven. Kornwerderzand wordt zo steeds meer de plek om het verhaal van vismigratie en onderwaternatuur te beleven”. Dat Lutz echt een verbinder is, sprak ook uit haar afsluitende woorden. “En ik vind het zo mooi om te zien hoe wij allemaal de liefde voor dit gebied en het vertellen van dit verhaal met elkaar delen”.

Afsluitdijk Wadden Center

In en rond het Afsluitdijk Wadden Centrum op Kornwerderzand staat een seizoen vol activiteiten voor de deur. Naast de gratis toegankelijke expositie op de eerste verdieping is er dit jaar ook weer een uitgebreid programma voor bezoekers. Er worden onder andere lezingen, wandelingen en vaartochten aangeboden. En in het weekend van 23 en 24 maart is het alweer een jaar geleden dat het Afsluitdijk Wadden Center haar deuren opende. Dat gaan we natuurlijk vieren!

Vismigratierivier

We moeten nog wel eventjes geduld hebben voordat de eerste vis door de Vismigratierivier kan zwemmen. De aanleg van de Vismigratierivier is gekoppeld aan de versterking van de Afsluitdijk en de aanleg van een windmolenpark. In verband met het optimaliseren van de werkzaamheden wordt de start van de bouw naar verwachting pas later dit jaar opgestart.

Publicatiedatum: 04-03-2019