Boek nu: filmweekend naar de wildernis

Prachtige natuurfilms kijken in een intieme bioscoop op Vlieland. Het wad, de Noordzee, bos en duin voor de deur. Is er een betere combinatie van natuur en cultuur denkbaar? Met Podium Vlieland en Roots Magazine organiseren we al een aantal jaar met veel succes filmweekenden op Vlieland.  Bijzonder trots zijn we dit keer op een exclusieve teaser van de indrukwekkende waddendocumentaire Silence of the Tides.

Exclusieve teaser waddenfilm

Silence of the Tides zal pas later in 2020 op de grote festivals in première gaan, een teaser van 20 minuten is nu al te zien tijdens ons wildernis filmweekend op Vlieland. In deze poëtische auteursfilm zonder voice over of interviews staat de continue ‘ademhaling’ van het Waddengebied centraal. Regisseur Pieter-Rim de Kroon is een gelauwerde documentairemaker, scenarist, cameraman en producent. Voor zijn film Hollands licht ontving hij het Gouden Kalf voor Beste Lange Documentaire.

Echte wildernis verkennen

Daarnaast bieden we dit jaar wel een heel spannende excursie aan. Onze speciale Werelderfgoedgids neemt je mee naar de oostkant van het eiland voor een sleepnetexcursie. Iedereen kan vanaf het strand meehelpen met het voorttrekken van het net. Na 50 meter slepen, trekken we het net op het strand. Heremietkreeftjes, allerlei soorten visjes, garnalen, kwallen en krabben; het is altijd weer een verrassing wat er wordt gevangen. De gids benoemt alle dieren en vertelt hoe ze leven.

Alles geregeld

Dit filmweekend boek je als arrangement met hotel, fietshuur en uiteraard toegang tot alle films. Je ontvangt bovendien korting op je overtocht met rederij Doeksen. Boek je kaarten op tijd via de website van Podium Vlieland. De filmweekenden zijn elk jaar snel uitverkocht. Bestel hier.

Publicatiedatum: 31-10-2019