Studio Meer IJsselmeer

In het IJsselmeergebied vinden grote natuurherstelprojecten plaats, zoals de aanleg van de Vismigratierivier. Vogelbescherming Nederland en Coalitie Blauwe Hart Natuurlijk organiseren daarom onder de noemer Studio Meer IJsselmeer drie webinars waarbij experts in gesprek gaan over het IJsselmeergebied. De gesprekken worden afgewisseld met korte vlogs waarin kenmerkende vogels en vissen worden uitgelicht. Er is ook een leuke kennisquiz. Meld je aan voor een van de webinars en ontdek wat er de komende jaren allemaal staat te gebeuren in het IJsselmeergebied!

Welkom aan vissen en vogels

15 februari was het eerste webinar. Hierin vertelde Chris Bakker, Hoofd Natuurkwaliteit van It Fryske Gea, hoe we wolken vogels en enorme hoeveelheden vissen een warm welkom geven in het IJsselmeergebied. Met projecten als Versterking Friese IJsselmeerkust en de Vismigratierivier wordt samen met allerlei partijen – waaronder de Waddenvereniging – gewerkt aan kansen en uitdagingen in het gebied.

Meld je aan

Kijk het eerste webinar terug. Meer kijken? Het eerstvolgende webinar is op donderdag 4 maart. Je kunt gratis deelnemen aan de webinars, maar aanmelden is nodig om de link naar de uitzendingen te ontvangen. Ga naar deze website of stuur een e-mail naar studiomeerijsselmeer@gmail.com. De livesessies starten om 19.30 uur en duren tot ongeveer 20.45 uur. Geef in uw aanmelding aan welke sessie(s) u wilt volgen.

Publicatiedatum: 02-03-2021