Update veldonderzoek Wij & Wadvogels

update wij en wadvogelsWij & Wadvogels is het project waaruit straks voorlichtingscampagnes rollen om bezoekers en bewoners van het Waddengebied bewuster te maken van de aanwezigheid van wadvogels en hun behoeftes en een prettige ‘omgangsregeling’ met elkaar te treffen. Wij staan aan het roer van het onderzoek wat de basis vormt voor die campagnes. Daartoe worden bewoners, bezoekers en ondernemers van en in het gebied bevraagd op kennis, houding en huidig gedrag. In de uitvoering merken we dat dit onderwerp niet bij iedereen even goed leeft. Meehelpen om meer resultaten te boeken kan nog steeds via deze link:  https://bit.ly/3du4k7K

De stand tot nu toe
Bewoners:

Doel: is behaald. Er zijn 1230 ingevulde enquêtes, 30 meer dan gehoopt. Dat is mooi! Tegelijkertijd blijven inwoners van de gemeenten Den Helder, Hollands Kroon en Oldambt achter, zonder aanwijsbare reden. Daarmee is de verdeling niet optimaal, maar geef gelukkig voldoende borging van straks op te starten campagnes.

Bezoekers:

Slecht voorjaarweer zorgde niet zozeer voor minder bezoek aan het gebied, maar wel voor de zin en tijd om onze enquêtes in te vullen. We hebben nu zo’n 1200 verzameld. Het weer trekt uiteindelijk wel weer bij natuurlijk en daarmee het aantal ingevulde enquêtes waarschijnlijk ook. In de maanden juli en augustus gaat Veldwerk weer vol aan de slag in ieder geval.

Publicatiedatum: 01-07-2021