Waddenvereniging onderschrijft internationale Call for Action

Organisaties uit Duitsland, Denemarken en Nederland roepen de regeringen van die drie landen op om actie te ondernemen voor de Wadden. De Call for Action for the Wadden Sea wordt ingediend in aanloop naar de trilaterale regeringsconferentie voor de Wadden, eind dit jaar.

De ‘Call for Action’ roept op tot het centraal stellen van de natuur van de Waddenzee. Bescherm en verbind de natuur onder water. Stop met activiteiten die schade toebrengen aan de natuur en maak het waddengebied klaar voor de gevolgen voor klimaatverandering. We zijn trots op de werelderfgoedstatus, maar dit brengt ook verplichting mee om goed voor de Waddenzee te zorgen.

Zet de natuur op 1

De Waddenvereniging onderschrijft de Call for Action. De inhoud sluit naadloos aan op de zaken waar de Waddenvereniging naar streeft. Zet de natuur op 1: stop schadelijke activiteiten, laat de natuur met rust en geef ruimte aan de zee.

Langdurige samenwerking

De organisaties uit de drie Waddenlanden werken al 44 jaar samen om de natuur van de Waddenzee te beschermen. Onder de Nederlandse ondertekenaars zijn ook Vogelbescherming Nederland en Natuurmonumenten.

Meer weten?

>> Lees hier de Call for Action for the Wadden Sea 2022