Lijst met beroemde namen

Waddenzee Werelderfgoed

Het is nu bijna niet meer voor te stellen, maar 50 jaar geleden waren er vergevorderde plannen om grote delen van de Waddenzee in te polderen. Mede dankzij het sterke verzet van de Waddenvereniging werd dat voorkomen. Sinds 2009 staat de Waddenzee als enige natuurgebied in Nederland op de UNESCO werelderfgoedlijst. Een kroon op ons werk. De Waddenzee wordt nu wereldwijd erkend als uniek natuurgebied waarvan het van groot belang wordt geacht om het te behouden. Maar de UNESCO status zelf biedt die bescherming niet

Wat doen we als Waddenvereniging?

De Waddenvereniging zet zich in voor het behoud van deze laatste plek in Nederland waar je zoveel rust, ruimte en natuur kunt ervaren. Onmisbaar voor de miljoenen vogels die er elk jaar neerstrijken, maar ook voor mensen. Wat de Wadden zo uniek maken, ervaar je het beste tijdens een bezoek aan het gebied.

Elk jaar organiseren we daarom in de zomermaanden verschillende excursies in het waddengebied waaronder op Terschelling en Texel, maar ook vanaf de vaste wal. Bijzondere en vaak eenmalige excursies waarbij je het Werelderfgoed Waddenzee bekijkt vanuit een compleet nieuw perspectief. Er is een hele wereld te ontdekken.

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor een maandelijkse update WADDEN nieuws.

Steun ons werk!

De zorgen die wij delen zijn complex en niet eenvoudig op te lossen. Natuurlijk kun je zelf helpen door bewust te reizen, korter douchen en/of minder vlees eten. Als ook het gebied niet te vervuilen, rekening te houden met de natuur tijdens het recreëren en zo min mogelijk bij te dragen aan de opwarming van de aarde. Maar we kunnen pas écht een verschil maken door ons te verenigen als grootste groep wadliefhebbers van Nederland. Zo kunnen we (politieke) druk uitoefenen en projecten realiseren die de natuur te beschermen en verbeteren. Steun ons werk. Alvast bedankt.

Donatie   Lid worden