Gerecyclede jeans

Kijk hier hoe van oude denim nieuwe garens gemaakt worden.

BlueLOOP Originals

Everyday a recycle lifestyle

Jaarlijks worden de Waddeneilanden door meer dan 1,5 miljoen mensen bezocht. Liefhebbers die genieten van de natuur, de rust, de ruimte. De slogan ‘Wijs met de Waddenzee’ spreekt al generaties lang een enorme schare liefhebbers aan. Er blijkt nog steeds een grote behoefte aan kleding en producten met de leus en het logo van de Waddenvereniging. Sinds 2015 geven we daar samen met Blue LOOP Originals op een duurzame manier vorm aan.

Voor en mét de natuur

Passie voor de natuur, in het bijzonder voor de Wadden, dát is wat de Waddenvereniging en Blue LOOP Originals met elkaar delen. Wij zijn ervan overtuigd dat het waddengebied op wereldschaal van waarde is. Daarom zetten wij ons in voor duurzame producten die gemaakt zijn met respect voor de natuur. Met de verkoop van deze producten leveren we vervolgens ook een bijdrage aan het herstel en behoud van die natuur.

Rechtstreekse steun aan Werelderfgoed

Het waddengebied staat – als enige natuurgebied in Nederland – op de UNESCO Werelderfgoedlijst. Hoewel het waddengebied hiermee erkend is als uniek en onvervangbaar, wordt de kwetsbare natuur ook nog steeds bedreigd.  Wanneer je een WIJS product koopt, draag je niet alleen uit dat jij het waddengebied belangrijk vindt, maar lever je ook een bijdrage aan het behoud en de bescherming van Werelderfgoed Waddenzee.

Getest op de Wadden

Nergens word je zo blootgesteld aan de elementen als op de Wadden. De producten van de Waddenvereniging en BlueLOOP Originals zijn gemaakt voor dit weer. Nieuwe producten worden getest door de gidsen van de Waddenvereniging. We zetten in op steeds betere materialen en mooie innovaties. Zo ontwikkelden we samen de Solar Parka - een designerjas met ingebouwd zonnepaneel – en een tent van spijkerbroeken, Blue Camp. Uit liefde voor het kwetsbare gebied, dat we willen behouden voor toekomstige generaties.

Doe mee! Met een beetje meer aandacht kunnen we de wereld samen een stukje mooier maken.

>> Een interview met oprichter Ron van de Wiel

>> Blue LOOP DNA