Milieujutten op Terschelling 2021

In februari 2021 gaan we voor de 30e keer met zijn allen de stranden van Terschelling afvalvrij maken. Een samenwerking sinds 1991 en destijds bedacht door de toenmalige hostelmanager van de Stayokay op Terschelling. Samen het strand en de duinen afvalvrij maken op om ons te realiseren wat er aan troep in de natuur komt. En het gedachtengoed is nog steeds springlevend en levert elk jaar speciale vondsen en vriendschappen op. Zo doe je iets goed voor de natuur en verblijf je tijdens de voorjaarsvakantie een paar dagen op een prachtig Waddeneiland. Wist je dat je tijdens het jutten op locaties komt waar je normaal niet mag komen?

Je kunt jouw inzet extra speciaal maken. Hoe? Laat je sponsoren voor elke kilo afval die je opruimt en start jouw actie voor de Wadden. Hiermee steun je het werk van de Waddenvereniging voor behoud en bescherming van de Waddenzee. Bedankt.

Het milieujutten is een initiatief van Stayokay Terschelling in samenwerking met de Waddenvereniging, Staatsbosbeheer en Gemeente Terschelling. Als lid van de Waddenvereniging ontvang je 20% korting op jouw juttersarrangement. Kinderen tot en met 12 jaar betalen een speciaal kids tarief. Het arrangement is geschikt voor kinderen vanaf 6 jaar.

Stap 1: Boek het juttersarrangement 24 t/m 27 februari

Het juttersarrangement bestaat uit drie overnachtingen op een 4-persoons kamer ingericht met stapelbedden, eigen douche, apart toilet en wastafel bij de Stayokay op Terschelling. Het arrangement is op basis van vol pension oftewel inclusief ontbijt, lunch en diner. Op dag 2 en 3 ga je tijdens de ochtenden samen jutten op een locatie waar je naartoe wordt gebracht. Bij de Stayokay staan ook fietsen voor je klaar om van het eiland te genieten. Het arrangement is exclusief handdoeken (te huur voor € 2,- per handdoek) en de toeristenbelasting voldoe je ter plaatse.

Ps. Wil je liever met twee personen op een 4-persoonskamer? Dat is mogelijk en kun je bij je boeking aangeven. Je betaalt dan € 25,- per nacht extra. Wil je nog een nachtje langer blijven op basis van vol pension? Dat is ook mogelijk. Je betaalt hiervoor € 49,50 per persoon.

Prijs per persoon

• € 171,50 (volwassene) >> Leden van de Waddenvereniging betalen €137,50
  • € 120,85 (kinderen t/m 12 jaar) >> Jeugdleden van de Waddenvereniging betalen € 96,50

Boeken juttersarrangement

Stap 2: Start jouw actie voor de Wadden

Wil je nog wat extra's doen om de Waddenzee te behouden en te beschermen voor toekomstige generaties? Organiseer dan jouw eigen #WADminder actie en meld deze aan via www.voordewadden.nl. Zo kun je jouw actie gemakkelijk delen met vrienden en familie. Laat je bijvoorbeeld sponsoren voor elke kilo afval die je opruimt tijdens het jutten.

Start jouw sponsoractie

Verslag van 2020

Vorig jaar waren we twee weken lang met wadliefhebbers op Terschelling om het strand en de duinen afvalvrij te maken. We hebben toen met elkaar ruim 4.500 kilo aan afval opgeruimd. Lees hier het complete verslag.