Milieujutten op Terschelling 2021

In februari 2021 gaan we voor de 30e keer de stranden van Terschelling afvalvrij maken. Een samenwerking sinds 1991 en destijds bedacht door de toenmalige hostelmanager van de Stayokay op Terschelling. Iedereen kan meehelpen het strand en de duinen afvalvrij te maken om je te realiseren welke troep in de natuur terecht komt. Na 30 jaar is het gedachtengoed nog springlevend en meer dan noodzakelijk. Het levert speciale vondsten en vriendschappen op. Zo doe je iets goed voor de natuur en verblijf je tijdens de voorjaarsvakantie een paar dagen op waddeneiland Terschelling. Wist je dat je tijdens het jutten op locaties komt waar je normaal niet mag komen?

Je kunt jouw inzet extra speciaal maken. Hoe? Laat je sponsoren voor elke kilo afval die je opruimt en start jouw actie voor de Wadden. Hiermee steun je het werk van de Waddenvereniging voor behoud en bescherming van de Waddenzee. Bedankt.

Het milieujutten is een initiatief van Stayokay Terschelling in samenwerking met de Waddenvereniging, Staatsbosbeheer en Gemeente Terschelling. Als lid van de Waddenvereniging ontvang je 20% korting op jouw juttersarrangement. Kinderen tot en met 12 jaar betalen een speciaal kids tarief. Het arrangement is geschikt voor kinderen vanaf 6 jaar.

Stap 1: Boek het juttersarrangement 24 t/m 27 februari

Het juttersarrangement bestaat uit drie overnachtingen op een 4-persoons kamer ingericht met stapelbedden, eigen douche, apart toilet en wastafel bij de Stayokay op Terschelling. Het arrangement is op basis van vol pension oftewel inclusief ontbijt, lunch en diner (als take-away op je kamer).
Op dag 2 en 3 ga je tijdens de ochtenden individueel jutten op de aangewezen locatie en krijg je vuilniszakken en handschoenen van de mensen van de Stayokay. Bij de Stayokay accomodatie staan fietsen voor je klaar om naar de opruimlocatie te gaan, maar je kunt ook met het openbaar vervoer. Verken op de fiets ook de rest van het eiland gedurende je verblijf. Het arrangement is exclusief handdoeken (te huur voor € 2,- per handdoek) en de toeristenbelasting voldoe je ter plaatse.

Ps. Wil je nog een nachtje langer blijven op basis van vol pension? Dat is ook mogelijk. Je betaalt hiervoor € 49,50 per persoon.

Prijs per persoon

• € 171,50 (volwassene) >> Leden van de Waddenvereniging betalen €137,50
  • € 120,85 (kinderen t/m 12 jaar) >> Jeugdleden van de Waddenvereniging betalen € 96,50

Boeken juttersarrangement

Stap 2: Start jouw actie voor de Wadden

Wil je nog wat extra's doen om de Waddenzee te behouden en te beschermen voor toekomstige generaties? Organiseer dan jouw eigen #WADminder actie en meld deze aan via www.voordewadden.nl. Zo kun je jouw actie gemakkelijk delen met vrienden en familie. Laat je bijvoorbeeld sponsoren voor elke kilo afval die je opruimt tijdens het jutten.

Start jouw sponsoractie

Verslag van 2020

Vorig jaar waren we twee weken lang met wadliefhebbers op Terschelling om het strand en de duinen afvalvrij te maken. We hebben toen met elkaar ruim 4.500 kilo aan afval opgeruimd. Lees hier het complete verslag.