Speciaal voor leden: filmarrangementen Silence of the Tides

8 oktober Hilversum || 29 oktober Hoorn

Speciaal voor leden van de Waddenvereniging organiseren wij in oktober dé 'Silence of the Tides' filmarrangementen in Hilversum en Hoorn. De film ging in het voorjaar van 2022 in première en won al verschillende prestigieuze prijzen.

Het filmarrangement

Silence of the Tides is een film die in- en uitademt met de getijden van de Waddenzee terwijl het de breekbare relatie tussen mens en natuur verkent. Als lid van de Waddenvereniging bekijk je deze schitterende Waddenfilm op groot scherm in Dolby Atmos. Met Dolby Atmos beweegt het geluid van de film om je heen in een driedimensionale ruimte, zodat je het gevoel hebt dat je er middenin zit. Ervaar hoe Dolby Atmos je van het gewone naar het buitengewone brengt. Na afloop van de film kun je aan regisseur van de film Pieter-Rim de Kroon vragen stellen over de realisatie van de film. Een van onze biologen vertelt over de natuur van de Waddenzee en de staat van de Wadden. Directeur Lutz Jacobi en leden van de ledenraad zullen aanwezig zijn om iedereen welkom te en vragen te beantwoorden.

Over de film

In de film Silence of the Tides gebruikt regisseur Pieter-Rim De Kroon geen achtergrondmuziek. Ook een commentaarstem ontbreekt. ‘Met muziek kun je manipuleren. Daarmee kun je beeld spannender of vrolijker maken dan het is. Je vertelt dan aan de kijker wat ie moet vinden. En bovendien is er op de Wadden voldoende spannend geluid.’

De film maakt gebruik van de meest moderne technieken om het waddengeluid zo optimaal mogelijk te kunnen beleven. Van bulderende storm en donderend water tot de oorverdovende stilte op een windstille avond. Voor de kijker is dat even wennen.

De opnames voor Silence of the tides vonden verspreid plaats in het internationale waddengebied, van Den Helder tot aan Esbjerg. Bij het filmen werd De Kroon soms overvallen door een enorm gevoel van ruimte, dan weer fascineerden de minuscule krabbetjes, die hij via een macrolens waarnam. ‘Ik heb een film willen maken die je als het ware door een raam naar het waddengebied laat kijken, die je de magie van het gebied laat beleven. Het moest een film met een ziel worden.’ Bekijk hier een trailer van de film.

Data en locaties

Zaterdag 8 oktober van 9:00 - 13:00 uur in de VUE bioscoop Hilversum

Zaterdag 29 oktober van 9:00 - 13:00 uur in de VUE bioscoop Hoorn

Programma van het filmarrangement

09:00 - 09:45 uur: Inloop, inclusief koffie/thee met wat lekkers

09:45 - 11:30 uur: Film 'Silence of the Tides'

11:30 - 12:00 uur: Vragen uit het publiek aan de regisseur van de film en bioloog van de Waddenvereniging

12:00 - 13:00 uur: Samen napraten over de film onder het genot van een drankje en een hapje

Prijs

De prijs is €10,- per persoon. Als lid van de Waddenvereniging kun je per persoon maximaal 4 tickets bestellen voor dit speciale filmarrangement.

Ben je nog geen lid van de Waddenvereniging maar wil je deze dag niet missen? Je kunt op elk moment lid worden voor €27,- per jaar. Je krijgt dan 4x per jaar het WADDENmagazine op de (digitale) mat en nog meer leuke voordelen. Word nu lid.

Tickets 8 oktober Hilversum (uitverkocht)

Tickets 29 oktober Hoorn