Speciaal voor leden:

Filmarrangementen 'Silence of the Tides'

Helaas kunnen de filmarrangemenen in september en oktober 2021 niet doorgaan. We hadden gehoopt dat de huidige coronamaatregelen voldoende ruimte zouden geven om in een ongedwongen sfeer samen te komen. Helaas blijkt de praktijk anders. Maar van uitstel komt geen afstel. Zodra de situatie het toelaat en het verantwoord is, ontvang je van ons een uitnodiging per e-mail. Wil je deze e-mail over het bestellen van toegangskaarten niet missen? Geef dan je gegevens door via onderstaande formulier.

Het filmarrangement

Silence of the Tides is een film die in- en uitademt met de getijden van de Waddenzee terwijl het de breekbare relatie tussen mens en natuur verkent. Als lid van de Waddenvereniging heb je de unieke kans om deze schitterende Waddenfilm vóór de officiële première op groot scherm te bekijken met Dolby Atmos voor een indrukwekkend surround-geluid. Regisseur Pieter-Rim de Kroon geeft een toelichting bij de film waarna je de mogelijkheid hebt vragen te stellen. Natuurlijk zijn ook de mensen van de Waddenvereniging aanwezig voor een persoonlijk gesprek.

Over de film

In de film Silence of the tides gebruikt regisseur Pieter-Rim De Kroon geen achtergrondmuziek. Ook een commentaarstem ontbreekt. ‘Met muziek kun je manipuleren. Daarmee kun je beeld spannender of vrolijker maken dan het is. Je vertelt dan aan de kijker wat ie moet vinden. En bovendien is er op de Wadden voldoende spannend geluid.’ De film maakt gebruik van de meest moderne technieken om het waddengeluid zo optimaal mogelijk te kunnen beleven. Van bulderende storm en donderend water tot de oorverdovende stilte op een windstille avond. Voor de kijker is dat even wennen. De opnames voor Silence of the tides vonden verspreid plaats in het internationale waddengebied, van Den Helder tot aan Esbjerg. Bij het filmen werd De Kroon soms overvallen door een enorm gevoel van ruimte, dan weer fascineerden de minuscule krabbetjes, die hij via een macrolens waarnam. ‘Ik heb een film willen maken die je als het ware door een raam naar het waddengebied laat kijken, die je de magie van het gebied laat beleven. Het moest een film met een ziel worden.’ Bekijk hier een trailer van de film of ga naar de website van Silence of the Tides voor meer informatie.

Blijf als eerste op de hoogte

Op deze pagina houden we je op de hoogte van de nieuwe data van de filmarrangementen exclusief voor leden van de Waddenvereniging. Aan alle leden van wie het e-mail adres bij ons bekend is, sturen wij een e-mail met uitleg over hoe toegangskaartjes te bestellen voor het filmarrangement 'Silence of the Tides'.

Wil je deze e-mail over het bestellen van toegangskaarten niet missen?
Geef dan je gegevens door via onderstaande formulier.

Geef hieronder uw gegevens door: