WADDENdag 18 april op Ameland

Ontmoetingen in het waddengebied

Nieuw in 2020! Na elke verschijning van het WADDENmagazine ontmoeten we elkaar ergens in het waddengebied om verder te praten over de onderwerpen uit het blad. We gaan samen de natuur in en medewerkers van de Waddenvereniging vertellen meer over issues die nu spelen.

Update 16 maart 2020: WADDENdag gaat niet door

Vanwege de maatregelen tegen het Coronavirus gaat de WADDENdag op 18 april niet door. Leden die reeds een ticket hebben gekocht krijgen hun geld terug. We hopen elkaar te ontmoeten op één van de volgende WADDENdagen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zaterdag 18 april 2020: ga je mee naar Ameland?

De eerste editie van de WADDENdag vindt plaats op Ameland. Op dit mooie eiland ontmoeten we elkaar en steken we de handen uit de mouwen! In Natuurcentrum Ameland vertelt bioloog bij de Waddenvereniging Ellen Kuipers je alles over de impact van de ramp met de MSC Zoe op de waddennatuur. Ook gaat Ellen in op het gevaar van plastic voor de Wadden. Voor kinderen tot en met 12 jaar is er een wadpracticum. Hierna lunchen we met elkaar en ruimen we een stuk van het strand op. Ondertussen is er genoeg tijd om met elkaar van gedachten te wisselen en mede-wadliefhebbers te ontmoeten.

11:00 uur: ontvangst in Natuurcentrum Ameland door directeur Lutz Jacobi.

11.15 uur: Lezing door Ellen Kuipers (bioloog bij de Waddenvereniging) over de impact van de ramp met de MSC Zoe. Of doe mee aan het kinderprogramma Wadpracticum; met de microscoop en de opdrachten ga je onder begeleiding van de practicumbegeleider op onderzoek naar de geheimen van het Wad en leer je dit prachtige gebied, dat niet voor niets op de Werelderfgoedlijst is gezet op heel bijzondere wijze kennen.

12.15 uur: wandelen (15 minuten) of fietsen (5 minuten) naar de volgende locatie.

12.30 uur: wij verzorgen een eenvoudige lunch.

13:00 uur: Plastic opruimen op het strand.

14:00 uur: Einde van de middag.

Voor wie:

(Jeugd)leden van de Waddenvereniging.
Wanneer:

Zaterdag 18 april van 11:00 – 14:00 uur.
Startlocatie:

Natuurcentrum Ameland, Strandweg 38, Nes.
Kosten:

€9,50 per persoon. Kinderen t/m 12 jaar zijn gratis.
Vervoer

>> Naar Holwerd met eigen vervoer waar je de veerdienst van 9:30 uur naar Ameland neemt. Je kunt de auto vlakbij de veerboot parkeren. Je kunt ook met de bus naar 'Veerhaven Holwerd' komen.
>> Op Ameland kom je aan op Nes. Vanaf daar kun je prima wandelen of fietsen naar Natuurcentrum Ameland (7 minuten fietsen) en de lunchlocatie (5 minuten fietsen). Je kunt ook met de bus naar de verschillende locaties op Ameland reizen.

Het is niet meer mogelijk om aan te melden.

Voor in de agenda:

De volgende WADDENdag staat gepland op zondag 5 juli 2020.